Mi a titka az igazán jó mászós fotóknak? 4. rész
2009.05.25. 09:30
Az a nagyszerű helyzet adódott, hogy a ukclimbing.com interjút készített Alex Messenger kiváló fotóssal, aki hajlandó volt beavatni 10 képének az elkészítési fortélyaiba.
9. Szép tónusok
John Roberts, Buckstone Dyno Font 7a, Stanage
Nikon D3, 17-35mm, f3.5, 1/500s
Alapjában véve nem lenne egy különleges kép. Gyors záridővel el tudod kapni a pillanatot, amit a nagylátószögű objektív és az alacsony nézőpont tesz hatásossá.
Mégis ez azon a kevés fotók egyike, amik teljes színtartományban nem annyira érdekesek, de nagyon jól reagálnak egy kis toneing-ra. Ne használd túl a toneing-ot, akkor működik a legjobban, ha a meglévő színeket nem lecseréled, hanem kiemeled.
10. Tetoválás
Tomas “the machine” Mrazek, Arco Rockmaster, Olaszország
Nikon D3, 80-200mm, f2.8,1/300s
A mászóversenyek nagyszerű helyek, hogy megörökítsd egy pillanat erejét. Ezt a képet az Arco Rockmaster-en lőttem Olaszországban, ahol a világ legjobbjai mérkőznek meg. Tomas “The Machine” Mrazek, majdnem megnyerte a versenyt, de a végén mégis elbukott.
A kezei szokatlan szögekben állnak, ami igazán dinamikus vezetést ad a szemnek. A színek nagyszerűek, a nadrág pirosa, kiemeli a tetoválás színét. Egy kicsit élesítettem a képen és egészen festői eredményt sikerült elérni.
A képekre kattintva nagyban tekinthetőek meg.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sarruken 2009.05.25. 11:39:57
Ezek az "esettanulmányok" szerintem korlátozott hasznosságúak, nem lehetne esetleg egy általánosabb jellegű bejegyzés a témáról?
Utolsó kommentek