Az Oroszlán Szikláknál és a Francia bányánál jártunk. - Zia felhő & Boulder

Túráztunk egyet. Itt a jó idő és mi a közelben lévő ismertebb helyeket kívántuk felfedezni és megmászni. A túra első fele inkább erdőnézés volt, a közepe laza mászás, a vége pedig francia bánya.

Tovább után útvonal, képek és egy rövid de vidám videó.

Tehát a célpontok megvoltak. Előzőleg kiolvastuk a magyar mászós oldalakat, hogyan kell eljutni a kiszemelt helyekre. A 11-es busz végállomásától indultunk. A zöld túrista útvonalat követtük. Itt jegyzem meg, hogy az útvonat szerintem nem 100%-ban sikerült rögzítenem, tehát ez egy skicc.

Már gyaloglás elején előkerült a zsebemből a telefon és a google maps. Követtük is szépen amit mondott. Az erdő tele volt futó, bicikliző, unokázó emberekkel. Mi útbaigazítást kértünk az egyik unokás nagyitól, aki totál félreirányított minket. Mint később kiderül a google maps végig a jó irányt jelezte, de mi a néninek hittünk. Így lyukadtunk ki a reptérhez. Ott ugyan találtunk pár sziklát, de ezek annyira használhatatlanok voltak, hogy egy rövid reggeli után visszafordultunk

Most már hittünk a goggle mapsnak és 5 percen belűl a megfelelő helyen voltunk. Az oroszlán Sziklánál. A fő oroszlán feje ugyan nincs meg. de így is kb 2.20m magas lehetett. Nem egy egész napos esemény ott mászni de pár órára jó volt. Körbemásztuk néztünk rajta 2 utat, utána pedig felmentünk a hegyoldalba. Itt kisebb utakat néztünk, mert a hegyoldal igen meredek és inkább nézelődni jó mint boulderre. Volt pár jobb sziklafal ahol nyomtunk utakat de egyik sem rendelkezett komolyabb áthajlással, inkább csak traverz ment. Volt egy kis fotózás és videózás, aztán cuccoltunk tovább a Francia Bányába. Csak a szépvölgyi útra kellett kikeverednünk az erdőből, és 15 perc séta után megérkeztünk. A bányában már többször jártunk, bár igazán csak most kezdjük felfedezni.
Ahogy mindig most is volt pár mászó a falaknál. Nyomatták a saját utakat. Bemelegítés után beálltunk, hogy együtt találjunk ki, oldjunk meg utakat. A Francia bányában mindenki talál magának megfelelő helyet mászni. A kisebb boulder problémáktól a köteles mászásig számos lehetőség van elfáradni. Szerintem 1 napot simán el lehet itt lőni. De cáfoljatok meg ha rosszul látom. A hely amúgy kellemesen hűvös volt, a sziklák mélyéből áradó hideg levegő miatt. Azt nem tudom, hogy a 36 fokos melegben is megmarad ez a hidegebb légkör a sziklák közelében, de ha kánikulában ott mászok majd megosztom veletek.
Körülbelül fél 6-ig bírták az ujjaink az aznapi megpróbáltatásokat, aztán hazaballagtunk. Illetve vissza a 65-ös buszhoz ami levitt a hegyről.

Alább egy térkép, hogy merre mentünk. A főbb pontokat megjelöltem rajta. Azt nem tudom, hogy a google miért nem nagyítva mentette. Nyomkodjátok a + gombot.

View 2009_04_11_FR_bánya in a larger map

És itt a vidám, kissé szedett vedett videónk a túráról. Nem igazán törődtem most a filmezéssel. Ennek ellenére a szerkesztőség több tagja sírva röhögött rajta :)

Oroszlán Sziklák és Francia bánya from magnezia.blog.hu on Vimeo.

Itt pedig azok a képek láthatóak amit a kis túránk közben lőttünk a barátnőmmel. :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odoaker 2009.04.17. 09:30:18

Az mekkora vidámság, amikor 0:36-kor, ilyen gorilla mozdulatokkal húzom fel a gatyámat és szédelgek el jobbra. :)

SupaCow · http://magnezia.blog.hu 2009.04.17. 12:32:32

legjobb rész.. Egy egész rövid filmet lehetne alapozni arra a mozdulatsorra :D