Maverick Slackline teszt - Zia felhő & Boulder

Maverick Slackline teszt

2012.05.08. 09:50

Kezdjük a cikket egy bemelegítős találós kérdéssel. Vajon helyileg honnan és mikor indult a slackline  sport?  Ügyesebbek az USA-n belül megtippelhetik a pontos helyet is.
Na? Kicsit segítek még. Mászó kánaán, talán a legnagyobb.


... Persze hogy, Yosemite Valley! és a 70-es évek közepén kezdődött a slackline hódítása.

1851 óta vándorolnak oda a sziklamászók , hogy akár hónapokat eltöltsenek a völgyben mászással, edzéssel, és új utak kidolgozásával. A 70-es években a 4. tábor lakói között terjedt az a divatos szórakozás, hogy az egész napos mászás után egyensúly gyakorlatokkal szórakoztatták magukat a parkban megtalálható akadályokon. Kifeszített láncokon, korlátokon, fák közé feszített mászó kötélen egyensúlyoztak.

A hippi  mászók rájöttek, több  fontos dologra is ráébredtek ezzel kapcsolatban.
Hevederrel kell űzni a sportot, növeli az egyensúly érzéket ami a falon is nagyon jól jöhet, növeli a koncentrációs készséget, erősebb lesz tőle a lábuk és, hogy bazira jó szórakozás. Ezért a sport gyorsan terjedni kezdett a völgyben és a völgyből.

A hevederes slackline az ahogy ma mi ismerjük ezt a sportot. Két szikla, vagy fa között kifeszített heveder, különböző magasságokban és hosszon.  Mivel ez egy cikksorozat lesz és ez az első része később írni fogok minden slackline fajtáról.

Kezdjük számunkra a legelérhetőbbel, és talán napjainkban a legnépszerűbb változattal. 2 fa között tetszőleges magasságban egy vagy több 2.5 vagy 5cm széles heveder kifeszítve = egy faja délután a margit szigeten, móka, kacagás és ha már gyakorlottabb slacklineos vagy talán egy két nagyobb esés is belefér.  Na mi ezt az érzést  kaptunk most tesztelésre a findbalance.hu slackline shoptól, egy maverick 15 méteres  slackline szettben.

A kézhezvételt övező napokban elég szeles és esős idő volt így megváltásként ért minket amikor eltűntek az esőfelhők kaptunk egy kis napot, és a szél is mérséklődött. Kettő napon teszteltük a szettet. Először egy abszolút kezdő barátommal mentünk ki, és szereltük fel, kezdésnek 9 utána pedig a maximális 15 (13-14) méter hosszon. Maga a csomag mondhatni szokásos elemekből áll, a lineból ami 15 méter hosszú, a hevederből és a hozzá tartozó line részből, plusz egy zsinóros logózott hátizsákból amiben mind ez elfér. A szett mellé a favédő cuccokat is bepakolhatjuk, ami nekünk most sima karton volt, amit elég macera a helyén tartani. A következő slackline teszthez már normális favédőt fogunk használni, ami a fát és a line-t is jobban védi.

A felszereléshez kapunk egy A4-es lapot amelyen színes rajzokkal illusztrálják, hogyan kell helyesen felszerelni a slackline-t. Gyorsan megy, egyedül arra kell figyelni hogy a racsni felöli oldalra ne válasszunk vastag fát mert előfordulhat, hogy nem éri azt át. A másik oldalra is figyeljünk, ugyanis ha túl vastag fát választunk akkor vesztünk a line hasznos hosszából. Line a helyén indulhat az első teszt.

Körülbelül derékmagasságra feszítettem ki és úgy 9 méter lehetett a használható hossz. A képeket nézegetve vettem észre, hogy talán kicsit magasra tettem ehhez a hosszhoz a line-t. Itt még csak én álltam rá.

Semmi szokatlan nem történt. Először  nyomtam 2-3 hosszt oda vissza. Leül, feláll, guggol, felál, csak az alap dolgokat csináltam. Aztán egy két felugrás földről nekifutásból, a végére pedig 1-2 ugrást is merészeltem ezen a magasságon : ) Az ugrás még nem nagyon megy, de hát ki kellett próbálom.
Konklúzió még (direkt) nincs : )

Következő kifeszítési táv szinte a maximális volt, talán 20cm maradt a line végén lengedezve. A magasság maradt a derék szintjén, utólag nézve ez is lehetett volna alacsonyabb. Ebbe a körbe beszállt Gábor barátom is aki most látott másodszor slacklinet.  A nagyobb kifeszítési távban nagyobb kihívást látott, és úgy gondolta ha törik ha szakad lép párat. Elárulom hogy sikerült : ) Én csináltam pár guggolást mentem két hosszt, ugrani nem sikerült, ilyen hosszon még nem megy.



Első nap vége.
A line stabilan a helyén maradt, egyszer sem kellett utána igazítanom, a racsnin csak akkor húztam egy kattanást, amikor a maximális hosszon volt a line.  Ez nagyon jó mert nem kellett folyamatosan azzal bajlódni, hogy hogyan áll merre ferdült. Felraktam és úgy maradt ahogy kell. Gábor lépett párat a lineon ami nagy sikerélmény volt neki, így jönni fog velem máskor is. Bicikli triálosok előnyben nekik könnyebben megy az egyensúlyozás : )

Második nap Margit sziget.
Line a helyén, 10-12m a kifeszítési táv és a térdvonalnál alacsonyabban, nagy terhelésnél még pont nem dobbantottunk a földön.  Ketten voltunk én és Odoaker aki szintén a blog egyik szerkesztője. Azt hiszem már mondhatom, hogy haladó slacklineosok vagyunk. A szél kicsit fújt de nem zavaró mértékben.  Bemelegítésként mentünk pár hosszt, csináltunk pár guggolást, oda-vissza fordulásokat. Egy kattanást húztam a racsnin, és kezdődhetett a majomkodás. : )

A szaltó még nem megy, jó ha egy ugrás után visszaérkezünk a line-ra és meg is maradunk rajta. Apró ugrásokat gyakoroltunk, páros lábbal előre ugrást, és gyorsabb lépéseket egymás után. Sok volt a mellé ugrás, még nem vagyunk profik, de amikor sikerült leszálló ágból jól visszaérkezni akkor a line nagyon stabilan viselkedett. Szépen meg lehetett fogni a himbálózást, és gyorsan indítani a következő trükköt vagy épp továbbmenni.



Remek kis ugrásokat kiviteleztünk mind a ketten a lineon, persze rengeteg nem sikerült befejezni. Sokat dobbantottam mellé ami az én hibám volt, még nem koncentrálok eléggé. Az egész majomkodás alatt egyszer sem kellett utánahúzni a racsnin, a line tartotta az ugrálás elején beállított feszességét. Ez kb 35-45 perc lehetett utána elfáradtunk és jött a lazázás. Oda vissza hossz, meg a guggolások, felállások. Kb 3 órát voltunk kint, ebben az időszakban kétszer igazítottam a line feszességen és a dőlésén.

Akkor jöjjön a koklúzió.

Ami tetszett:
*    hogy kevesett kellett igazgatni a line-t. 
*    hogy stabilan viselkedett még a kezdő Gábor barátom szerint is
*    a racsnival atom meg lehet tépni, már-már gitározhatnék rajta : )

Ami nem tetszett:
*    hamar lekopik a márkajelzés felirata a line felületéről
*    a feliratok nem gumirozottak. (bár ez lehet nem is hátrány)
*    a racsni karja lehetne hosszabb

Egy dolgot pedig nem tudok eldönteni, hogy jó e vagy sem. Az pedig a line merev viselkedése és az, hogy kisebbet nyúlik mint egy azonos gibbon classic, cserébe a kilengése is stabilabb. Ahol egy gibbonal dobbantok a földre, ott a maverick még nem ér le.

Jó e vagy sem? Mindenki eldöntheti majd, mert tervezünk egy slackline délutánt ahova kivisszük amink van és jöhet mindenki tesztelni, vagy épp elkezdeni ezt a sportot : )

A cikket a findbalance.hu slackline és roller webáruház támogatta. Tőle kaptuk a cikkben látható 15m-es maverick slackline-t. A tesztelés közben készült képeket itt tudjátok megnézni.


Köszönjük szépen!

A bejegyzés trackback címe:

https://magnezia.blog.hu/api/trackback/id/tr214494946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.