5 tuti tipp az erős ujjakhoz - Zia felhő & Boulder

5 tuti tipp az erős ujjakhoz

2009.03.18. 09:00

Na kérem, végre elérkeztünk a Cosmopolitani mélységekbe, legalábbis, ami a címadást illeti (ha sikeres lesz ez a bejegyzés, akkor következik a 10 tuti tipp, hogy szexik legyünk a mászóteremben).

5 rettentő haszontalan tippel fogok szolgálni, Eric Hörst tanácsai nyomán, hogyan legyen ujjunk elképszetően kőkemény. Eric Hörstről foggalmam sincs, hogy kicsoda, de mindenféle könyvet ír a témában, úgyhogy remélem nagyobb szakértő, mint én.

1. pont

Boulderezzél. Váháháháhá. Ezek után kezdem írni az első könyvem. Ilyen felfedezéseket én is tudok tenni. Hogyan lehetsz jobb futó, úgy hogy eljársz kocogni... Egy problémát csinálj meg 2-3-szor 4-5 perc pihenőkkel. Na akkor erről ennyit.

2. pont

Fingerboard. Kinézel 5-10 fogás típust és ezeket sorban 5 másodpercig megtartod aztán jöhet 5 másodperc pihenő. Ezután 5-10 perc pihenő és lehet előről kezdeni az egészet

3. pont

Hypergravity bouldering. Na ez rettentő kényes téma, hogy másszunk-e súllyal vagy sem.

Szükséges hozzá kb. 5 kilós súly. Nem technikás, erőt igénylő utakat válasszunk áthajláson. Kis fogásokat mellőzni kell sérülésveszélyek miatt.

4. pont

Launching exercises. Az izmok meg kell tanítani, hogy adhatnak le hirtelen nagy energiát.

Áthajlásnál, keresni kell két közepes fogást. Egyet kb. fejmagasságban, a másikat 60 centivel feljebb. Két lépést meglépve, egy kézzel megfogod a szemmagasságban lévőt, a másik kezeded leengeded. Egy gyors mozdulattal meg kell fogni a fenti fogást (úgy kell kiválasztani a fentit, hogy statikusan ne lehessen elérni, de ne is kelljen ugorni), megtartani és visszaengedni magad. Amint leértél újra ismételheted a gyakorlatot. Ezt kb. 8-12-szer majd kézcsere. A sorozatot 3-szor kell megismételni. A szériaszámot nem érdemes növelni, hanem a sebességre kell koncent

5. pont

Campus board. Ugyanúgy mint a súlyoknál ez is könnyen vezethet sérülesékhez, nem megfelelő használat vagy túleddzés esetén. Akkor érdemes használni, ha már legalább v5 körüli utokat mászol.

Két legáltalánosabb eddzési technika a létrázás, és a kétkezes dyno.

Aki szeretné végighallgatni részletesen, azt itt megteheti:

http://www.podclimber.com/audio/pclb_TT_Eric_Horst_Training_052-2009-01-16.mp3

 

Szerző: odoaker

3 komment

Címkék: edzés mászás rizzo

A bejegyzés trackback címe:

https://magnezia.blog.hu/api/trackback/id/tr541008135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esfrost 2009.03.18. 13:28:25

Vagy túrkálj jó sokat az orrodban, felváltva az összes újjaddal. Max 1 perc pihenő a szettek között. És mondjuk 6 ismétlés. :) Amúgy jó cikk.

odoaker 2009.03.18. 13:31:29

Váháháháhá. Ha írok könyvet, akkor ez biztos benne lesz. Szériázás az orrban :)

seriakillaz 2009.03.20. 23:11:56

nyomtam is ma ket szeriat a board mellett, utana ment 1 ujjas huzodzkodas keccer