Progression - laza bemutató - Zia felhő & Boulder

Progression - laza bemutató

2009.11.18. 09:20

Régóta nézegettük a Progression trailer-ét, amíg végül múlt héten eldöntöttük, ideje megvásárolni az online HD változatot. Összedobtuk a 20$, amit javaslok nektek is nyomban, aztán már tölhetitek is le a Big Up Productions új műremekét.
Katt a Továbbra

"...pushing things to another level..." - Chris Sharma

Ahogy a mászás is, a mászó filmek is rohamosan feljődnek. Érdemes megnézni a Dosage I-t és aztán a Progression-t, minőségben olyan mintha egy 80-as és egy 2000-es filmet hasonlítanál össze. Ezzel a filmmel tényleg nagyon magasra tette a lécet a csapat (szerintem a Sharp End is megüti ezt a szintet)

A mászók egytől-egyig nagyon komoly arcok, mondhatni mászósztárok. Elképesztő impresszív névsort hoztak össze: Chris Sharma, Adam Ondra, Patxi Usobiaga, Anna Stöhr, Daniel Woods, Paul Robinson, Tommy Caldwell, Kevin Jorgeson, Alex Honnold.

Nagyon sok kiemelkedő pillanata van a filmnek, hosszasan lehetne sorolni. Számomra a legérdekesebb Patxi megismerése volt. Igazából eddig csak annyit tudtam a srácról, hogy verseny sportmászó, de most kiderült milyen fanatizmussal él a sportnak. A verseny előtt, hónapokon keresztül heti hét napot edz, teljes odaadással, amíg a teste bírja. Tudja magáról, hogy nincs meg az a tehetség, ami mondjuk Ondrának adatott, mégis küzd, hogy a legjobb legyen.

Technikailag nem látok kivetni valót a filmben. Érdemes megfigyelni egy-egy jelenetet hány kamerával vesznek fel (legalább 5-6), a bouldereknék minden mozdulatot egy új szögből mutatnak be.

Nálam 10/10 pontot érdemel, simán megéri a pénzét. Kíváncsian várom, hogyan fejlődhet tovább a mászásfilmezés.

SupaCow véleménye:

Azzal kezdeném, hogy ÁáááÁÁ ez a film odab@sz. Hazafelé a buszon néztem, és mikor Patxi toppot mászott, kicsúszott pár bazmeg bazmeg dekirály. A mellettem ülő csaj meg mosolyogva könyvelte el, hogy ez nem normális.

Ez a film szinte tökéletes. Látszik a Big Up stábon, hogy mindig akarnak valami újat csinálni. Ami sikerül is, bár volt ahol kisebb hibák vannak a kivitelezésben. Segáz elnézzük.
Iszonyat emberek vannak benne. Sok háttérinfó is van a mászókról. Pl Sharmanak abból áll az élete, hogy felkel eszik mászik alszik, és végre levágatta a haját, ja és becsajozott.
Patxi szerintem álmában is gyúr, úgy mászik mint egy robot. Olyan időbeosztás szerint dolgozik mint a katonák. Figyel rá mit eszik, felírja mikor és mennyit edzett. Az önfegyelem mintaképe. Ondra mindent mászna, mint egy kanos kamasz (csak ő ugye mindent d*gna). Viszont olyan mint egy hippi, és ugy is beszél. Lassan, álmosan. :)

Tommy Caldwell a 9 ujjú mindenevő. Szerintem a film egyik legjobb jelenete az övé. Egyértelműen megszállott az az ember, mindegy, hogy miről van szó boulder vagy több napos projektek, neki nem akadály.
Tessék megvenni a Progressiont. Megéri! Nagyon tartalmas film, végig leköt, és bármikor nézős. Én 2 szer néztem végig, és egyszer jeleneteket vadásztam.
 
Nem is tudom eldönteni, hogy Patxi vagy Caldwell legyen a példaképem.
Nekem 9/10 a film. De csak azért, mert tudom, hogy ennél még jobbat fognak csinálni a BgUP-os srácok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magnezia.blog.hu/api/trackback/id/tr901530551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.aki 2009.11.21. 11:36:50

A legjobb mászó film amit eddig láttam...

an. 2009.11.21. 22:39:39

valaki tud küldeni linket?

Joska_koma 2009.11.24. 11:23:05

Én tudok küldeni linket. De nem fogok. Errefelé nem divat. Mondjuk gondolom itt sem csengette ki mindenki a 20 dolcsit a bagázsból, mégis mindenkinek megvan.
Meg gondolom egyiknek sincs se egy film, se egy mp3 a gépén, amit nem vásárolt meg.

odoaker 2009.11.24. 11:42:49

Szerintem van különbség abban, hogy egy nagy hollywoodi produkciót töltesz le, vagy mondjuk a BigUp filmjét. Az utóbbinál azért jó érzéssel tölt el, hogy "támogathatom" a következő filmjüket azzal, hogy megveszem a mostanit.
Ha már ketten vagy hárman összedobjátok a filmre a pénzt, már többet tettetek, mintha simán letöltenétek.

Joska_koma 2009.11.25. 16:45:17

Szép dolog a becsületesség, én is annak tartom magam, de akkor, ha a haverom haverjától lemásolom, az lopás, ha a mászóklub összedobja, és mindenki lemásolja az nem. Sikamlós téma ez, szerintem kocsmai filozofálgatásra alkalmas lenne. Hogy melyik lopás, ha otthon a tesóm gépére is átmásolom és ő is nézi, vagy ha megveszem és 100 embernek seedelem, és a kettő között hol a határ, az csak ízlés és pénztárca dolga.
Szerintem éppen eléggé támogatom a filmet, ha megveszek egy Petzl Spirit expresst, vagy egy WindStopper kabátot. Egyelőre az anyagi helyzetem nem engedi meg, hogy úr legyek és irgalmas szamaritánus.

an. 2009.11.25. 20:55:50

nem ingyen-letöltős linkre gondoltam :)

an. 2009.11.25. 20:56:49

mi is úgy terveztünk, hogy többen összedobjuk rá a pénzt. :) Szóval elnézést, ha félreértettétek.

odoaker 2009.11.25. 21:19:20

Jó olvasni, hogy mások is támogatják a filmkészítőket :)

csbence 2009.12.08. 22:42:25

Na ma pótoltam a le maradást és megnéztem. Gyűjtöm az eredeti zenei CD-ket és DVD-ket. Ugyan ez nem tartozik ebbe a téma körbe, de ezt meg kell rendelnem szép igényes dvd-n. Fantasztikus alkotás! Köpni nyelni nem tudok :)

SupaCow · http://magnezia.blog.hu 2009.12.09. 22:27:09

Én azóta megnéztem mégegyszer és már több kedvenc pillanatom van.

csbence 2010.03.06. 15:40:51

Hétfőn "elméleti-testnevelés" órán Progression-t fog nézni az osztályom. Biztos lesznek páran, akik majd utálnak érte :D

csbence 2010.03.20. 13:27:42

Caldwell ismét nekiállt a Mescalito projectnek. Ezúttal Kevin Jorgessonal, aki szintén a progression "sztárja".

Part 1:
vimeo.com/10183589

Part 2:
vimeo.com/10181825
süti beállítások módosítása